sobota, novembra 17, 2007

Matka - hysterka

Ako som pisala, Misko je chorucky...len sopliky...vcera sme boli u dr, ta ho popocuvala a mal ciste dychanie. Dnes, kedze je sobota, sa mu dychanie..aspon z mojho pohladu...zhorsilo, stale tak drazdivo kaslal...bala som sa...a tak sme volali pohotovost. Bud to zvrzala kocka z dispecingu a pochopila to, ze akoze sa dusi, kedze je astmatik, alebo nebola volna jedina detska pohotovostna sanitka a tak poslali zachranku...vedeli ste, ze je vtom rozdiel? Ja az do dnes nie...boli zlati, traja chlapi, dvaja sa evidentne ucili a treti bol sanitak...ale zlati, aspon ho riadne prekontrolovali....trosku nepochop jeho komunikacne schopnosti, pytali sa ho, ci ho boli hrudnik, alebo pri prehltani...jasne ze neodpovedal, tak som im predviedla ukazku ako deti vnimaju...boli ta hrdielko, misko? ano! bolia ta prska? ano! boli ta brusko? ano! (cely cas si cital) a bolia ta nozicky?..kukol na mna, a ...nie! akoze co sa ho take koniny pytam..ako vzdy, nevyzeral na to, ze by mu nieco bolo...nieto este ze by sa mu tazko dychalo....no, co uz, ze kazdu vetu mu prerusoval kasel, ze ano, slovami miska... Je mi ho strasne luto, akonahle vsak zaspal, a upokojil sa, dycha v podstate cisto.Ked ja to naozaj neviem posudit...a tak zacinam sporit na fonendoskop a pekne ma nauci doktorka pocuvat miskove dychanie...aby sme nemuseli pankarit pred cudzimi...
nervy, ja som taka vyklepana....

2 komentáre:

evas povedal(a)...

Nemyslím si, že si hysterka, pretože ja si veľmi dobre pamätám, ako som sa klepala pre Teba.
Naučila som sa, že kým sa Ti nerobí dierka pod prsnou kosťou tak to ešte je OK, ale aj keď sa začne tak to ešte chvíľu je OK, ale obyčajne treba riadne spozornieť a sledovať, keď to neprestane, netreba sa ženírovať a leteť k lekárovi.
Teda pri dýchaní sa prevaľuje na vrchu bruška do vnútra, ja myslím, že si to už videla.
Zvlči mu riadne okolo postieľky.Samo aj na radiator, ale to však vieš.
Nemôže on natrieť čínskou masťou na priedušky? mňa to veľmi upokojovalo, ja som Vám to natierala aj na tyčky postieľky pri hlave, aby sa Vám lepšie dýchalo. Ty máš tie mentolové srandy, natri mu to niekde na staré tričko pod nos, alebo na šatku okolo krku.
Je mi to veľmi ľúto, že je chrobáčik chorý, pridám modlitbu, polož mu ruku na plúcka aj keď spí a modli sa za ňho. Je to reálna pomoc, veľmi účinná, vydrž aspom dve minúty, nie len tak halabala, aby sa božia moc mohla prejaviť.
No už som Ťa v svojej bezmoci poinštruovala, viem, že to všetko vieš, ale to mám pocit, akoby som niečo spravila pre Miškove uzdravenie.
Ďakujem za mail, akosi ma to dohlboka zobralo, stále sa bojím, aby som niečo nepokašlala ako u Moniky. To je blbé, že ja to chápem iba rozumom a city chcú iné.
Zajtra má Elizabeth svoje prvé meniny, neviem ako sa mám zapojiť do menín, či sa vôbec zapojiť?
Rozmýšľam, že zavolám Monike, že by som jej aspom nejakú drobnosť dala pre malú, ak by súhlasila so stretnutím. Poobede mám trochu voľnejšie, tak by som mohla aspom mrknúť na Miška, ak by Vám to vyhovovalo, samozrejme neviem, čo do toho ešte vpadne. Zajtra sa ešte ozvem.
Skoré uzdravenie a pokojnú nedeľu.
Pá Mam

M&K povedal(a)...

nejsi hysterka...sak mna by porazilo :o
inak jak som citala ten komentar od mamicky,tak som sa zacala strasne smiat,bo ta jej cinska mast mi pripomenula okenu toho otca z filmu Moja tucna grecka svadba..pamatas???tak mi to doslo take miĺe,ze nam mamicka,vzdy ponuka cinsku mast(ktora,ale zabera narozdiel od tej okeny;)))a co sa tyka toho xudnutia po porode,tak ja by som xcela za tyzden,ne za mesiac;)
upalujem,musim si ist naliat repik na siticko..paaaaaaaaaaaa